Meest gestelde vragen

Hoe kan ik mijn beltegoed zien? *100#

Kies *100# op uw toestel en druk vervolgens op de beltoets. Vervolgens ziet u uw L-mobi tegoed in beeld verschijnen.

Hoe kan ik mijn mobiele nummer zien? *102#

Kies *102# op uw toestel en druk vervolgens op de beltoets. Vervolgens ziet u uw L-mobi nummer in beeld verschijnen.

Hoe kan ik mijn bundel activeren? *103*bundelcode#

Kies *103* toets de gewenste bundelcode in en sluit af met een #. U kunt de bundelcode vinden onder de door u geselecteerde bundel. *103*bundelcode#

Waar kan ik beltegoed kopen?

U koopt L-mobi beltegoed online waarna u uw beltegoed kunt opwaarderen.

Hoe kan ik mijn beltegoed of prepaid data opwaarderen? *101*opwaardeercode#

Klik op opwaarderen. Als bestaande klant logt u in op uw Mijn L-mobi account. Als u geen klant bent, kunt u ook als gast opwaarderen. Volg de aangegeven stappen. Heeft u al een opwaardeercode? dan kunt u heel eenvoudig via uw telefoon *101*opwaardeercode# intoetsen.

Hoe krijg ik de juiste internetinstellingen op mijn smartphone?

APN instellen op uw Android

Heeft u een Android-smartphone? Als u een simkaart in uw toestel steekt, zullen de APN-instellingen bijna altijd automatisch goed ingesteld zijn. Wilt u de APN-instellingen zelf instellen of aanpassen? Volg dan onderstaande stappen om uw APN-instellingen in te stellen. De indeling van de instellingen kan per fabrikant verschillen, maar de gebruikte benamingen zal ongeveer hetzelfde zijn.

1. Open ‘Instellingen’.
2. Ga naar ‘Verbindingen’ > ‘Mobiele netwerken’ > ‘Namen toegangspunten’.
3. Hier vindt u een lijst met bestaande APN’s. U kunt via het menu een nieuwe APN aanmaken.
4. U kunt de volgende gegevens invullen:

Naam: L-mobi
APN: L-mobi

5. Druk op ‘opslaan’ en uw APN is ingesteld.

APN instellen op uw iPhone

Heeft u een iPhone? Als u een simkaart in uw iPhone steekt, zullen de APN-instellingen bijna altijd automatisch goed ingesteld zijn. Wilt u de APN-instellingen zelf instellen of aanpassen? U kunt dan de volgende instructies volgen:

1. Open ‘instellingen’.
2. Ga naar ‘Mobiel netwerk’ > ‘Opties mobiele data’ > ‘Mobiele datanetwerk’.
3. Onder het kopje ‘Mobiele data’ vindt u de velden om de APN in te vullen.
4. Vul de volgende gegevens in:

Naam: L-mobi
APN: L-mobi

5. Druk op opslaan en uw APN is ingesteld.

Service

Van welk netwerk maakt L-mobi gebruik?

L-mobi maakt gebruik van het netwerk van KPN.

Waar kan ik een L-mobi simkaart aanvragen?

Vraag de L-mobi simkaart hier aan.

Kan ik de L-mobi klantenservice bereiken vanuit het buitenland?

Ja. Dit kunt u doen door te bellen naar +31 20 363 62 31.

Hoe bereik ik de klantenservice?

Bel: +31 20 363 62 31
WhatsApp: +31 6 17 11 23 45

Er zijn geen extra kosten verbonden voor het bellen naar L-mobi klantenservice vanuit uw prepaid beltegoed of bundel.

Hoe is de dekking van L-mobi?

L-mobi gebruikt het netwerk van KPN en is in heel Nederland goed bereikbaar. Dit netwerk werkt met 3G en 4G technologie, waardoor u altijd snel en stabiel verbonden bent.

Er zijn sms’jes verstuurd naar onbekende nummers.

Sms berichten kunnen alleen worden verstuurd door de gebruiker van de simkaart, of het gebruikte toestel met geïnstalleerde apps. Als sms berichten niet door de gebruiker verstuurd zijn, zal dit waarschijnlijk door het toestel of de geïnstalleerde apps gedaan zijn.

Voorbeelden:

• Apple apparaten sturen sms berichten om iMessages en FaceTime te activeren (waarschuwing “Hiervoor kunnen kosten in rekening worden gebracht door uw provider”)
• Samsung accounts sturen sms’jes wanneer de functie “sim change alert” actief is
• Mobiel internet beveiligingsapps (b.v. McAfee, Avast) sturen sms berichten om de mobiele beveiliging te synchroniseren

Apple kan o.a. de volgende nummers gebruiken om iMessage en FaceTime activeringsberichten te versturen:

– +44 7537 410 201 – +44 7537 410 261
– +44 7537 410 211 – +44 7537 410 271
– +44 7537 410 221 – +44 7537 410 281
– +44 7537 410 231 – +44 7537 410 281
– +44 7537 410 241 – +44 7537 410 291
– +44 7537 410 251 – +44 7786 205 094

De volgende Apple Functies uitschakelen:

De opties enkel uitschakelen is NIET voldoende. Er MOET ook uitgelogd worden van iMessage en FaceTime.

Uitloggen:

iMessage: Ga naar ‘Instellingen’ > ‘Berichten’ > ‘Stuur en ontvang via’. Typ achtereenvolgens op uw Apple ID en op ‘Log uit’.

FaceTime: Ga naar ‘Instellingen’ > ‘FaceTime’. Type achtereenvolgens op uw Apple ID en op ‘Log uit’

Uitschakelen:

iMessage: Ga naar ‘Instellingen’ > ‘Berichten’ > iMessage > iMessage uitschakelen d.m.v. de slider

FaceTime: Ga naar ‘Instellingen’ > ‘Facetime’ > FaceTime > FaceTime uitschakelen d.m.v. de slider

Mobiele internet veiligheidsapps

• McAfee gebruikt o.a. de volgende nummers om de veiligheidsservices te synchroniseren:

– +65 923 242 90
– +011 65 923 242 90

• Avast gebruikt o.a. de volgende nummers om de veiligheidsservices te synchroniseren:

– +420 720 001 669
– +49 151 412 74042

Simkaart

Hoe kan ik mijn mobiele nummer zien? *102#

Kies *102# op uw toestel en druk vervolgens op de beltoets. Vervolgens ziet u uw L-mobi nummer in beeld verschijnen.

Welke type simkaart past in mijn mobiel?

Er zijn 3 formaten beschikbaar: Mini, micro en nano.

Hoe kan ik nummerbehoud aanvragen?

U vraagt dit eenvoudig zelf aan op onze website onder het kopje “Support” en vervolgens “nummerbehoud aanvragen”. U kunt ook rechtstreeks naar de
pagina gaan.

U heeft de volgende gegevens nodig:

1. Het telefoonnummer dat u wilt behouden.
2. Uw email-adres.
3. Het simkaartnummer van uw L-mobi simkaart (ICCID).

Vervolgens krijgt u een sms op de oude simkaart van uw oude provider. Uw oude simkaart moet daarom wel actief zijn.
Er verschijnt een nieuwe pagina op uw scherm. “Valideer uw telefoonnummer”

U kunt hier de volgende gegevens invullen:

1. Te behouden nummer.
2. Validatie code dat u heeft ontvangen op uw oude simkaart.

Wanneer u alles volledig en correct invult, kan L-mobi nummerbehoud voor u regelen. Het is per provider verschillend hoe lang de aanvraag duurt.

Heeft u vragen, of komt u er niet uit, dan kunt u gerust contact opnemen via het volgende telefoonnummer: +31(0)6 17 11 23 45 (Whatsapp).

– Prepaid klanten kunnen direct hun nummer overzetten.

Hoe zet ik mijn nummer over naar een nieuwe simkaart?

Wil u uw huidige L-mobi nummer en eventueel tegoed overzetten naar een nieuwe simkaart? Dit kan via onze klantenservice.

Ik ben mijn simkaart of telefoon verloren, wat moet ik doen?

Bel naar de klantenservice om uw simkaart te blokkeren: +31 20 363 62 31.

Waarom is mijn Simkaart geblokkeerd?

Een simkaart kan worden geblokkeerd om de volgende redenen:

– U heeft 3x de verkeerde pincode ingevoerd: U kunt uw simkaart weer activeren door het invoeren van de pukcode die u ontving bij de simkaart.
– U heeft niet tijdig opgewaardeerd of een activiteit uitgevoerd binnen 9 maanden. Wij sturen u ruim van te voren een sms alert.
Daarmee laten we u weten dat het tijd is om op te waarderen en te bellen om blokkade van uw simkaart te voorkomen.

Waar vind ik mijn Pincode, Pukcode en Simkaartnummer?

Als u uw L-mobi simkaart koopt, zit deze in een kaartje. Op dat kaartje, ter grootte van een credit card, staan alle codes.

Pincode of Pukcode kwijt?

Elke simkaart heeft 2 PIN- en PUK codes. Deze staan op de achterkant van de simkaart die u heeft ontvangen. Indien u dit niet meer bij de hand heeft kunt u contact opnemen met de klantenservice. Zij helpen u graag verder.

Wat is de levertijd van een simkaart?

Ons streven is dat u uw simkaart binnen 3 werkdagen na de bestelling ontvangt. Ook ontvangt u direct na uw bestelling een bevestigingsmail.

Simkaart niet ontvangen?

Vervelend dat uw simkaart niet geleverd is. Om u zo snel mogelijk te helpen, willen we u een andere simkaart leveren. Deze kunt u hier direct gratis bestellen.

Hoe lang is de simkaart geldig?

Uw simkaart is tot 9 maanden na de laatste betaalde bel, data, SMS of bundel activiteit geldig.

Bellen & Internet

Hoe krijg ik de juiste internetinstellingen op mijn smartphone?

APN instellen op uw Android

Heeft u een Android-smartphone? Als u een simkaart in uw toestel steekt, zullen de APN-instellingen bijna altijd automatisch goed ingesteld zijn. Wilt u de APN-instellingen zelf instellen of aanpassen? Volg dan onderstaande stappen om uw APN-instellingen in te stellen. De indeling van de instellingen kan per fabrikant verschillen, maar de gebruikte benamingen zal ongeveer hetzelfde zijn.

1. Open ‘Instellingen’.
2. Ga naar ‘Verbindingen’ > ‘Mobiele netwerken’ > ‘Namen toegangspunten’.
3. Hier vindt u een lijst met bestaande APN’s. U kunt via het menu een nieuwe APN aanmaken.
4. U kunt de volgende gegevens invullen:

Naam: L-mobi
APN: L-mobi

5. Druk op ‘opslaan’ en uw APN is ingesteld.

APN instellen op uw iPhone

Heeft u een iPhone? Als u een simkaart in uw iPhone steekt, zullen de APN-instellingen bijna altijd automatisch goed ingesteld zijn. Wilt u de APN-instellingen zelf instellen of aanpassen? U kunt dan de volgende instructies volgen:

1. Open ‘instellingen’.
2. Ga naar ‘Mobiel netwerk’ > ‘Opties mobiele data’ > ‘Mobiele datanetwerk’.
3. Onder het kopje ‘Mobiele data’ vindt u de velden om de APN in te vullen.
4. Vul de volgende gegevens in:

Naam: L-mobi
APN: L-mobi

5. Druk op opslaan en uw APN is ingesteld.

Hoe kan ik zien wie ik gebeld heb?

Om uw belgeschiedenis te zien moet u uw L-mobi nummer registreren bij Mijn L-mobi. Zodra u zich heeft aangemeld kunt u al uw gegevens inzien.

Wat zijn de kosten voor het bellen naar servicenummers?

Voor gesprekken naar een 09XX of een 18XX-nummer betaalt u het tarief dat wordt genoemd voordat u het gesprek start. Bovenop dit tarief betaalt u de kosten voor het bellen naar een vaste lijn zoals dit voor uw type beltegoed is vastgesteld.

Heeft L-mobi altijd 4G dekking?

Dit is afhankelijk van de dekking en signaalsterkte. Uw toestel moet geschikt zijn voor 4G.

Hoe snel is het netwerk van L-mobi?

In Nederland kunt u gebruik maken van een 4G verbinding. L-mobi maakt gebruik van het netwerk van KPN. De daadwerkelijke snelheid hangt af van uw toestel, locatie en drukte op het netwerk.

Wat is de snelheid van mijn data in het buitenland?

De snelheid van het netwerk is in het buitenland afhankelijk van de zendmasten. De norm is 4G, maar dit kan op sommige plekken ook 3G zijn.

Moet ik mijn internetinstellingen wijzigen als ik in het buitenland ben?

Dat is niet nodig. Dit wordt automatisch gedaan door het netwerk van het land waar u zich bevindt.

In welke EU landen kost L-mobi internetten, bellen en sms’en hetzelfde als in Nederland?

In de volgende EU landen:
A: Azoren, Aland eilanden
B: België, Bulgarije
C: Canarische eilanden, Cyprus(Griekse gedeelte)
D: Denemarken, Duitsland
E: Estland
F: Finland, Frankrijk, Frans guyana
G: Gibraltar, Griekenland, Guadeloupe
H: Hongarije
I: Ierland, Ijsland, Italië
K: Kroatië
L: Letland, Litouwen, Liechtenstein, Luxemburg
M: Madeira, Malta, Martinique, Mayotte
N: Noorwegen
O: Oostenrijk
P: Polen, Portugal
R: Roemenië, Reunion
S: Saint Martin, Slovenië, Slowakije, Spanje
T: Tsjechië
V: Verenigd Koninkrijk
Z: Zweden

Kan ik mijn simkaart ook gebruiken in landen buiten de EU?

Ja, dat is mogelijk. Maar de tarieven zijn buiten de EU hoger. Daarom raden we u aan om een simkaart in het desbetreffende land te kopen.

Wat zijn de tarieven voor bellen, sms’en en internetten in landen die buiten de EU vallen?

Dit verschilt per land. De tarieven buiten de EU, vindt u hier.

Beltegoed & Bundels

Hoe kan ik mijn beltegoed zien? *100#

Kies *100# op u toestel en druk vervolgens op de beltoets. Vervolgens zie u uw L-mobi nummer in beeld verschijnen.

Hoe kan ik mijn beltegoed of prepaid data opwaarderen? *101*opwaardeercode#

Klik op opwaarderen. Als bestaande klant logt u in op uw Mijn L-mobi account. Als u geen klant bent, kunt u ook als gast opwaarderen. Volg de aangegeven stappen. Heeft u al een opwaardeercode? dan kunt u heel eenvoudig via uw telefoon *101*opwaardeercode# intoetsen.

Hoe activeer ik een L-mobi bundel?

Bij de door u gekozen bundel staat een code. U kunt een bundel activeren door de code per sms te sturen naar *103# Bijvoorbeeld 8 naar *103#.

Welke bundels zijn er?

U kunt bij L-mobi kiezen uit verschillende bundels, zodat er altijd een is die bij u past. Deze kunt u hier vinden.

Wat zijn de tarieven van de nationale bundels?

Voor de nationale bundels zijn er geen aparte tarieven. De minuten, data en sms wordt vanuit de bundel verrekend. De tarieven van de nationale bundels kunt u hier vinden

Wat is de geldigheid van een bundel?

Uw bundel is 1 maand geldig vanaf het moment van activeren van de bundel. U activeert uw bundel op 14 mei om 16:10 dan is uw bundel geldig tot 14 juni om 16:09. Het standaard beltegoed á €5, €10, €20 is oneindig houdbaar.

Wat zijn de tarieven van de internationale bundels?

Voor de internationale bundels zijn er geen aparte tarieven. De minuten, data en sms wordt vanuit de bundel verrekend. De tarieven van de internationale bundels kunt u hier vinden.

Wat zijn de tarieven van de jaarbundels?

Voor de jaarbundels zijn er geen aparte tarieven. De minuten, data en sms wordt vanuit de bundel verrekend. De prijzen van de internationale bundels kunt u hier vinden.

Hoe lang gelden de tarieven?

De tarieven en de voorwaarden van het normale beltegoed zijn hier te vinden. De tarieven en voorwaarden voor het bellen naar het buitenland kunnen per land verschillen. De bundels hebben een geldigheidsdatum. Dit wordt ook vermeld bij aankoop van de bundel.

Zijn de aanbiedingen alleen geldig in Nederland?

Ja, onze aanbiedingen zijn alleen geldig in Nederland.

Hoe vaak veranderen de tarieven?

L-mobi is gerechtigd de tarieven voor de dienst te wijzigen. L-mobi zal wijzigingen vooraf bekend maken via de website. De klant kan de actuele prijslijst opvragen via de website van L-mobi.

Is mijn data ook geldig in het buitenland?

Uw data is ook geldig in het buitenland maar de tarieven voor verbruik kunnen in het buitenland hoger zijn. Binnen de EU is het tarief voor Roaming gelijk aan het Nederlandse tarief.

Zijn de buitenlandse tarieven hetzelfde als in Nederland?

Nee, de tarieven kunnen per land verschillen.

Kan ik mijn L-mobi bundel gebruiken in het buitenland?

Niet alle bundels zijn te gebruiken in het buitenland. Tenzij het specifiek bij de bundel staat aangegeven.

Hoe lang is een maandbundel geldig?

Een maandbundel is een bundel die 1 maand geldig is. Bijvoorbeeld: U activeert uw bundel op 14 mei om 16:10 dan is uw bundel geldig tot 14 juni om 16:09.

Voicemail

Hoe stel ik mijn voicemail in?

Momenteel is het niet mogelijk om uw voicemail te beluisteren. Meer informatie hierover volgt snel op de website.

Hoe kan ik mijn voicemail aan of uitzetten?

Momenteel is het niet mogelijk om uw voicemail te beluisteren. Meer informatie hierover volgt snel op de website.

Werkt mijn voicemail ook in het buitenland?

Ja, er zijn wel kosten verbonden aan het beluisteren van uw voicemail in het buitenland.

Wat zijn de kosten voor het beluisteren van mijn voicemail in het buitenland?

U betaalt binnen de EU het nationale tarief en buiten de EU het internationale tarief.